Uniciteit gaat voor naam van ontwerper

 

Chest of Drawers by Tejo Remy

De Volkskrant bericht over een opmerkelijke verschuiving in de aandacht voor design. Was voorheen de reputatie van de ontwerper nog het belangrijkst, nu gaat het vooral om het unieke karakter van het product. Dit is gebleken uit de veiling van hedendaags design, die afgelopen week plaatsvond bij Phillips De Pury & Company in Londen. Zo bracht de befaamde Chest of Drawers van Tejo Remy, die nog steeds te koop is via Droog Design, de helft op dan vooraf verwacht werd.

De unieke Skull van Joep van Lieshout ging daarentegen juist voor een hoger bedrag onder de hamer, waardoor het meteen het duurste Nederlandse werk op deze veiling was. Namelijk 52 duizend euro. Deze trend onderstreept maar eens te meer dat er een einde is gekomen aan de interesse voor massaproductie. Innovatie en uniciteit zijn de nieuwe sleutelwoorden. 

Lees ook:Oorbellen/sculptuur van Atelier van Lieshout
Lees ook:Designveiling
Lees ook:De mens als varkensvoer
Lees ook:Brad Pitt koopt stoel Van Lieshout op Art Basel
Lees ook:Dutch Design naar New York

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.