Het slechtste hotel ter wereld

The Worst Hotel in the World is de titel van het koffietafelboek van communicatiebureau KesselsKramer, uitgegeven door het prestigieuze Booth-Clibborn Editions. Het is een knipoog naar de boekenreeks van Best-designed Hotels die gretig aftrek vindt onder de verzamelaars. En een ode aan de samenwerking met het Amsterdamse budgethotel Hans Brinker, die nu al vijftien jaar duurt. Rob Penris, manager van ‘de Brinker’, benaderde Eric Kessels toen na een verbouwing het hotel weer op de kaart gezet moest worden. De latere oprichter van KesselsKramer schrok zich dood toen hij het hotel voor het eerst zag. Hij maakte van de nood een deugd door er het slechtste-hotel-van-de-wereld predikaat op te plakken.

Dit bleek een schot in de roos voor het hotel, en luidde tegelijk een heel nieuw tijdperk in in de reclamewereld, die tot dan toe niet gewend was aan zulke reality checks. De campagnes met papieren vlaggetjes in hondendrollen met de tekst Now even more of this at our main entrance, en slogans als Now a door in every room, Improve your immunesystem en Don’t come back zijn intussen klassiekers. Net zoals de Not included-poster, waarbij duidelijk werd dat er niets bij de prijs van een kamer was inbegrepen. Deze vorm van anti-reclame kan gerust een goed staaltje design genoemd worden: het hotel zag haar klandizie bijna verdubbelen en KesselsKramer behoort inmiddels tot de absolute top.  

Lees ook:Inside Design 2009 #1
Lees ook:Bak ‘Deine Welt’
Lees ook:Het grootste gebouw van Nederland
Lees ook:Tatoeëer je Iphone
Lees ook:Delftsblauw past bij jou

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.