Hoe Dutch Design werkt

Niks geen vorm en functie alleen. Het gaat juist om het concept! Dutch design heeft alles te maken met het vertellen van een verhaal. Renny Ramakers en Gijs Bakker begrepen al in 1993 dat de designwereld opgeschud moest worden, en begonnen met een paar jonge conceptuele ontwerpers een eigen platform: Droog Design. De ontwerpers van toen zijn de helden van vandaag. Het geheim van hun succes en dat van een jongere generatie Nederlandse ontwerpers, is nu te ontdekken door het boek How They Work. The Hidden World of Dutch Design van Fotografe Inga Powilleit en styliste Tatjana Quax en uitgegeven door 010 Publishers. In het boek komen zeventien bekende Nederlandse ontwerpers aan het woord zoals Dick van Hoff, Marcel Wanders, Jurgen Bey, Ineke Hans en Bertjan Pot. Zij vertellen, begeleid door prachtige foto’s van hun atelier of studio, hun persoonlijke verhaal over hoe zij werken en hoe ze leven. Grootste gemene deler is dat hun gedrevenheid, passie en hun weerzin tegen de bestaande conventies van onmiskenbare waarde is geweest voor hun succes. Een boek dat inspireert!

 

Lees ook:Ontwerpsprookjes
Lees ook:Dutch Design Double
Lees ook:Arnhem Mode Biënnale met expo Productdesign
Lees ook:Marcel Wanders voor Google
Lees ook:Wat hedendaags design ons over de toekomst leert

Eén reactie op “Hoe Dutch Design werkt

  1. Google

    Using Ancient Rome 3D in Google Earth, you can explore
    Rome as it appeared in 320 A. 20 percent of customers have
    the potential to spend five times as much as they do currently
    A relatively small amount of marketing effort creates the majority
    of output. What Googlebot is looking to see in the Free Local Google Advertising Listings is
    quite another.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.